logokop5

Museumregels

Om onze collectie te beschermen, vragen we je tijdens het bezoek te letten op het volgende:
• Raak de tentoongestelde voorwerpen niet aan (houd bij kleine kinderen een extra oogje in het zeil).
• Je hoeft natuurlijk niet muisstil te zijn in het museum, maar hinder anderen niet met mobiele telefoons, mp3-spelers of .......
• Foto’s maken in het museum mag niet; de eigenaar van een aantal voorwerpen, die we in bruikleen hebben, vindt dat niet goed.
• Neem geen etenswaren mee het museum in. Eet je boterham lekker buiten al zittende op de bank voor ons museum op.
• Laat je waardevolle spullen, grote tas o.i.d. thuis; een paraplu mag je in de tussengang neerzetten.
• Scootmobielen, loopfietsen en segways zijn binnen niet toegestaan. Met je eigen rolstoel of rollator kun je alles goed bekijken.
• Het gehele museum is rookvrij, ook de e-sigaret mag binnen niet worden opgestoken.
• Een ontruiming als gevolg van een calamiteit? Volg de aanwijzingen van de museummedewerkers, brandweer of politie!
• Leraren en/of begeleiders van groepen zijn verantwoordelijk en aansprakelijk voor het gedrag van de leden van hun groep.
• Heb je suggesties of klachten? We horen dit graag, noteer ze vooral in het gastenboek!
• Tot slot: als bezoeker van het Oudheidkundig Streekmuseum is je verblijf in alle ruimtes van het museum voor eigen rekening en risico. De stichting Streekmuseum Alphen kunt u in geen enkele situatie aansprakelijk stellen.